vineri, 18 iunie 2010

timpul petrecut

Oamenii, în general, au un talent incredibil de a pierde timpul – mai ales atunci când au de făcut ceva ce nu au chef să facă. Totuşi, se spune că avem doar o viaţă… deci fiecare secundă din viaţa nostră trebuie valorificată – nu? Cel puţin eu aşa gândesc. Fiecare lucru cu care-mi “consum” timp trebuie să merite.
Timpul este cel mai bun profesor. Din păcate, el îşi omoară toţi elevii.
- Hector Berlioz
Ăsta-i adevărul. Timpul clar nu-i un prieten prea bun – ba trece prea repede, ba trece prea încet… şi la urmă oricum ne omoară. În situaţia asta întrebarea este: Cum să valorificăm timpul cât mai bine?
Nu mai pierde vremea cu nimicuri
Chiar eu am prostul obicei de a pierde vremea cu lucruri care nu-s de fapt importante, şi anume cu nervi. Mă enervez foarte uşor când nu reuşesc să-mi ating unul din cele câteva zeci de targeturi ce mi le propun… Dar oare e atât de important UN SINGUR target din moment ce mi-am atins alte câteva zeci? Mă enervez când anumiţi oameni nu-şi fac treaba cum trebuie, dar mă calmez amintindu-mi că dacă vreau ca ceva să fie făcut bine, trebuie să-l fac cu mâna mea.
Ştiu oameni care nu se enervează dar pierd vremea fiind aerieni. Ei uită că au ceva de făcut sau pur şi simplu rămân cu gândul în altă parte.
Genul de oameni pe care eu nu-i suport sunt aceia care pierd vremea plângându-se! Oamenii care stau ore în şir la telefon plângându-se la toate rudele posibile.
Absoarbe ce e folositor, elimină ce nu este şi adauga ceea ce ţi-este unic.
- Bruce Lee
Sunt multe “nimicuri” care ne omoară vremea şi care ne fac rău. Ar trebui să ne punem mereu întrebarea: “Oare ce fac eu acuma e chiar constructiv? Mă ajută? Îmi face plăcere?”. Unora le face plăcere să se plângă … dar cu siguranţă nu-i constructiv deloc – ba dimpotrivă, este DISTRUCTIV!
Concentrează-te
Când faci ceva, pentru binele tău, fă-o cum trebuie, concentrează-te. Eu unul sunt un om împlinit când fac ceva aşa cum trebuie – nu în sictir. Poate-s eu perfecţionist în anumite momente, dar faptul că ceva arată la finalul muncii mele bine, mă face fericit, mă face să fiu sigur pe abilităţile mele.
Eu când am de lucru la calculator îmi închid Twitterul, mailurile şi adesea chiar şi messenger-urile – toate astea îmi distrag atenţia. Când citesc pun mobilele pe silent, aprind lumina – chiar dacă-i destulă lumină cât să văd, închid uşa de la cameră şi mă poziţionez cât mai bine.
Fă repede ce nu-ti face plăcere să faci
Am mai zis asta şi într-un alt articol – când avem de făcut ceva ce nu ne face plăcere avem tendinţa de a pierde vremea, de a trage de timp. Când eram prin clasele mici nu voiam să-mi fac temele şi trăgeam de vreme stând cu caietul în faţă şi gândindu-mă la cum mă voi juca mai târziu. Nu era oare mai bine să termin temele repede ca să am timp mai apoi să mă joc cu adevărat – nu doar să-mi imaginez? Ba da, era! :)
… şi apoi fă ce-ţi face plăcere să faci, ce te pasionează
Scapă repede de ce nu-ţi place să faci (precum temele) şi apoi fă ce-ţi place cu adevărat să faci. Aici concentrarea vine de la sine, timpul este folosit cu un scop pe care tu-l alegi. În cazurile astea valorificarea timpului e maximă pentru că este vorba de ceva ce te pasionează.
Pe foarte scurt…
1. Nu pierde vremea cu nimicuri şi nu trage de timp când faci ceva ce nu-ţi face plăcere să faci.
2. Concentrează-te şi astfel vei da randament mare.
3. Când ai timp foloseşte-l pentru pasiunile tale – atunci timpul este valorificat la maxim.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu